• 0216 621 92 54
  • info@sancaktepedishekimi.com

Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi;  dişlerde bulunan sinirin tahriş olması sonucunda görevini yerine getiremediği durumlarda dişin iç kısmında bulunan pulpa odasının doldurulmasını sağlayan pulpa dokularının diş hekimlerince tedavi edilmesidir. Diş çürüğündeki, dişin iç kısmındaki sinir ve damarları barındıran pulpa odasına ulaştığı durumlarda yapılır. Kanal tedavisinde, önce pulpa odası ve kök kanallarındaki enfeksiyon temizlenir ve mikrop oluşumunu engellemek için kanallar ve pulpa odası doldurulur.

Kanal tedavisinin yapılmasındaki amaç nedir?

Kanal tedavisinin yapılmasındaki amaç, diş sinirlerinden kaynaklı meydana gelen sorunun tedavi edilmesi ve diş çevresinde bulunan dokuların sağlıklı kalmasıdır. Kanal tedavisinde diş sinirlerinin içi doldurulduğu zaman enfeksiyonların diğer dokulara ve bölgelere zarar vermesini engeller.

Kanal tedavisine neden ihtiyaç duyulmaktadır?

Kanal tedavisine ihtiyaç duyma nedenlerinin en başında sık sık yaşanan diş çürükleri ve diş çürüğünde bulunan bazı bakteriler diş sinirlerine kadar ilerler. Böyle bir durum sonucunda da kanal tedavisine ihtiyaç duyulur. Dişlere veya çeneye alınan herhangi bir darbe dişin içerisindeki pulpa dokusunu öldürür. Dolgu yapmadan önce işlerdeki çürüğün iyice temizlenmemesidir. Eğer dolgu düzgün yapılmazsa dişteki çürük ilerleyerek kanal tedavisine ihtiyaç duyulur. Bazen diş eti rahatsızlıklarında da kanal tedavisi uygulanır.

Kanal tedavisi nasıl yapılır?

Kanal tedavisi aşamaları oldukça önemlidir. Kanal tedavisine başlarken ilk önce dişin iç kısmında oluşan bakteriler ve sinir dokuları yıkılarak toksinler iyice temizlenir. Bu temizlik yapılmadan kanal tedavisine başlanılması durumunda vücut da iltihaplanmalardan oluşan reaksiyonlar meydan gelir.

Yukarı Çık